onsdag 10 juni 2015

Jag ska bli läsinspiratör nu också

När jag tidigare räknade upp allt jag stressat inför den här våren glömde jag nämna att jag utöver allt annat anmält mig till en ettårig fortbildning i läsinspiration. Fortbildningen inleddes med två kursdagar i går och i förrgår och fortsätter på hösten med fyra gästföreläsare på hösten och fem på våren, alla på lördagar. Det är ganska mycket, så jag funderade nog både en och två gånger innan jag bestämde mig för att hoppa på, men det är just den här biten som saknas i min utbildning. Något pedagogiskt.

Vanligtvis när jag går på fortbildningsdagar och träffar blir jag jätteinspirerad just då, men sen kommer verkligheten emot och det blir inte av att förverkliga så många av de nya idéerna. Den här gången får vi jobba med ett ämne under en helt år och ur många olika synvinklar, det tror jag ger bättre förutsättningar. Nu har jag fått några första idéer inför planeringen av höstterminen och åtminstone ett par ska jag se till att ta vara på. Sen fortsätter vi därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar