måndag 25 maj 2015

Fortfarande vårtrött

Ju mer jag vilar, desto tröttare blir jag. Det är där jag är nu. Fyra veckor kvar till semestern. På den tiden borde jag hinna planera höstens program så ingående som möjligt, bland annat. Det blir en höst fullspäckad av program, både på jobbet och privat, och för att klara av det är jag tvungen att planera väl och förbereda så mycket som bara går på förhand, så att det löper smidigt sen. Samtidigt som jag borde vila upp mig, ta hand om mig själv och komma i form för att orka sen. Hm.

Försöker prioritera det här med att ta hand om mig: vila när jag är trött, motionera i lämpliga mängder och äta sunt (men också gott ibland). Det går ganska bra. Hela veckoslutet har jag gjort just ingenting särskilt men varit sträng med mina dagliga promenader. Ignorerat smutsiga fönster, ofärdiga projekt och allmän stökighet. Fortsätter på den linjen ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar