söndag 19 oktober 2014

Komma ikapp

Efter ytterligare en sväng till flunssa-landet (tack och lov kortare än den förra) är det nu dags att försöka komma ikapp. Det är mycket att komma ikapp med, främst texter jag lovat skriva. Ja, jag ska inte bara skriva texter utan sätta ihop dem (och andras texter) till en tidning också. Det har jag aldrig gjort förut, och när jag gick med på att vara både lokal- och chefredaktör för årets sista nummer av Bibban hade jag ingen aning om att den här hösten skulle bli som den blev. Hösten är alltid stressig med skolstart och bokkalas, men nu har jag då dessutom varit sjuk till och från i ett par månader. Så jag är lite efter. Och lite trött. Och önskar mest att den här hösten ska vara över snart.

Nåja, så hemskt är det inte. Jag tycker ju om att skriva. Det brukar ju bli bra i slutändan, även om det går långsamt. Och jag får ju hjälp. Så nog ska det bli en tidning av det här ännu, utan att jag går sönder på kuppen. Kanske jag till och med orkar ha lite roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar