torsdag 13 februari 2014

Nygamla hyllmetrar

Sedan jag flyttade till den här lägenheten för ett drygt år sedan har jag lidit av kronisk bokhyllsbrist. Trots att jag genomförde en ordentlig utrensning innan flytten har jag fortfarande ouppackade lådor både i förrådet och hos mina föräldrar. Jag har fått klara mig med en gammal fejk-Lundia på fyra och en halv hyllmeter, vilket inte är just någonting.



Senaste veckoslut gjorde vi en vända till Vasa och hade med oss två riktiga Lundia-hyllor tillbaka (jodå, de rymdes i min Golf Variant men det var nätt och jämt), och nu har jag satt ihop dem med lite hjälp av min far.


Fjorton välpatinerade hyllmetrar som väntar på att fyllas med böcker. Den biten kommer nog inte att bli något större problem, min blivande sambo har en minst lika stor samling som jag själv. Jag skulle ha fotat den ur en annan vinkel om det inte syntes så mycket oreda i så fall.

3 kommentarer:

  1. Uuu! Om du vill ha roligt och leka med lite färger kan du måla benen/hyllorna på brädornas tjocklek i typ soff-rött, nertonat grönt och klar orange. Skulle rama in dina böcker fint och matcha inredningen, visst inte?

    SvaraRadera
  2. Hm...om man inte har väldigt enfärgade böcker så är nog jag tråkig nog att föredra neutrala bokhyllor :P Men mer bokplats är hur som helst alltid underbart!

    SvaraRadera
  3. Tja, det kan nog hända att jag målar i något skede, eller åtminstone slipar upp och lackerar. Det där om att de är "välpatinerade" är en så kallad förskönadne omskrivning. Men då ska man alltså iddas slipa alla delar på alla sidor, och det blir en hel del slipande.

    SvaraRadera