tisdag 19 november 2013

Fotarbete 2

Förra veckan köpte jag en stegräknare, för att få reda på hur mycket jag egentligen springer bland hyllorna och annars också. Jag hade för mig att jag får mycket vardagsmotion, dels i och med att jag rör mig på jobbet och dels för att jag ofta går till fots när jag ska någonstans. Avstånden i Lilla Staden är så korta att det knappt lönar sig att släpa fram cykeln.


Dock visade det sig att det inte är så lätt att få ihop de 10 000 steg som oftast rekommenderas, för att inte tala om de 12 000 som jag siktar på. På jobbet blir det 2500-3000 steg, promenaden dit och tillbaka ca 3000 och sedan behövs det ännu några kilometer. Idag tog jag en sväng i den regniga gryningen (4500 steg), och det var inte alls bara obehagligt.

Det ska bli intressant att se hur det blir när jobbet flyttar till ett dubbelt så stort hus som dessutom ligger dubbelt så långt bort. Jag antar att det åtminstone i början blir en hel massa spring, varken kunderna eller vi kommer att hitta rätt hylla på första försöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar