söndag 10 november 2013

Tåginlägg

Sitter på tåget från Vasa. Igen. Den här gången var det tvåårskalas samt mottagande av diverse förlovningsgratulationer. Vi hann också leka finlandssvenska leken och komma fram till att min fästmans svägerskas bror har varit med i samma spex som min syster. Sånt är viktigt att ha koll på. Eller, mest är det roligt att man alltid hittar någon koppling.
Men jag ska nog inte göra det till någon vana att åka till Vasa på vanliga veckoslut, det blir lite stressigt. En onödigt stor del av tiden går till att sitta på bussar och tåg. Den här gången lyckades jag visserligen sova större delen av bussresan upp, tack vare en resedyna (mycket god investering) och allergimedicinen jag fått mot nattklåda. Rena sömnpillrena.

Nästa gång far vi hur som helst antagligen med bil, nu var den lite för ovan och otvättad och med fel däck, plus att det här är absolut värsta tiden på året att köra, tycker jag. Hellre snöiga vägar än totalt mörker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar