tisdag 21 maj 2013

Spännande tider

Började den här dagen med att låsa in nycklarna i bilen. Skickligt. Sedan möttes jag av nyheten att biblioteket blir tvunget att spara en massa pengar de kommande åren, men det är först om tre veckor vi får veta exakt hur. Spännande. Hur det än blir kommer det att innebära mera jobb, sämre service och missnöjda kunder. Joy and happiness. (Jag vet att det är nödvändigt och att alla måste spara, men det gör det ju inte roligare.)


Men allt är inte nattsvart och hopplöst, min gamla skola ska starta upp ett läsprojekt till hösten och det tycker jag är extra kul. Dels för att det är min gamla skola, och dels för att det är en by där läsandet inte står särskilt högt i kurs. Varför läsa när man kan köra traktor, liksom. Och inget ont om traktorer, men det är min fasta övertygelse att lite boklighet alltid berikar.

Och ifall någon undrar, så kom jag iväg dit på möte tack vare att mamma kom med extranyckeln till bilen. Tack mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar