måndag 13 december 2010

Hyllor måste man ha

Med lite hjälp av lille far har jag nu plockat ihop en bokhylla, som är tänkt att införa ännu lite ordning i detta kaos som så småningom börjar likna ett Hem. Men nog var det ett projekt alltid. Första försöket gjordes med syrran; vi hade en hög skivor i diverse storlekar, tappar, skruvar och en vag idé om hur det hela var tänkt att se ut. Det kom vi inte långt med. Men nu är den alltså färdig och står här och trängs med min gamla hylla, som så småningom ska förpassas till förrådet helt enkelt för att den är ful. Livet är hårt.







Måste ännu bara påpeka, så att jag får det sagt, att denna nya hylla aldrig hade fått komma över min tröskel om det inte vore för att den var gratis (kvarlämnad av en tidigare hyresgäst). Undertecknad har nämligen Åsikter om spånskivor: riktiga möbler är av trä. Dessutom är det bokimitation, vilket jag alltid tyckt är lite menlöst i jämförelse med exempelvis ek. Men den fyller nu sin funktion.

4 kommentarer:

  1. Ibland får man försona sig med det som finns jo...spånskivor brukar väga mindre om man ska flytta mycket iaf ;D

    SvaraRadera
  2. Du skämtar, spånskivor väger ju ta mig katten bly. Vi har bl.a. en sån bäddsoffa, som jag hatar innerligt vid varje flytt.

    SvaraRadera
  3. Det finns olika sorter, detta är helt klart blyvarianten. Å andra sidan går den att ta isär i hanterbara bitar.

    SvaraRadera
  4. Jo mina spånskivor är nog mest bara luftmoln. O går alltid sönder nånstans bara man "andas" på dom. Men om dom var tunga dessutom hade dom helt klart försvunnit i första flytten ;D

    SvaraRadera