tisdag 28 december 2010

I morgon är det fest

Imorgon ska här bli inflyttningsfest, är det tänkt, men idag är det fortfarande kaos. Min bäddsoffa har äntligen anlänt men saknar dynor eftersom de är på (välbehövlig) sanering. Ännu en taklampa är uppsatt, en gul liten sol som ska lysa över mitt köksliv, men själva köket är fullt av disk, kringströdda verktyg och några hemlösa nycklar (nyckelringen råkade bli inmonterad i lampan. Det är sådant som händer när man har en far med MacGyver-talanger, inte ska man ju klaga).


Alla böcker ligger i en hög mitt i rummet eftersom jag flyttat bokhyllan, dammsugaren ligger intrasslad i sig själv mellan soffan och soffbordet. Gardinerna är ofållade, dynvaren osydda och inga kakor bakade. Så varför sitter jag här och bloggar och tjuväter godis?

5 kommentarer:

  1. För att du inte tycker du behöver göra dej till för oss, kanske ;)

    SvaraRadera
  2. Kanske det kanske. Ni får lova att inte titta efter för noga.

    SvaraRadera
  3. Bara du lovar att först berätta för mig vad jag inte ska titta på. Jag tror inte jag är bra på det här med städade ordningar ;/

    SvaraRadera
  4. För att det inte är bra att stressa för mycket. Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete...

    Min sambos syster har bjudit in sig till nyår, men hon får bara koncentrera sig på raketerna, som man ser bra från vår balkong. Resten får vara som det är - det finns förstår fördelar med vintern också, det syns mindre i mörkret :-)

    SvaraRadera
  5. En fördel med att ha en säng (förutom att den är bra att sova i alltså) är att man kan skyffla in den värsta oredan under den.

    SvaraRadera