måndag 9 april 2018

Somliga går med trasiga skor

I det här fallet beror det på att jag slarvat med att ta hand om mina skor. Har nu tre par söndriga skor varav ett par bortom räddning, inga hela som passar för årstiden. Lösningen: jag går med de sämsta medan de två andra är hos skomakaren. Men jag har lärt mig min läxa, det lönar sig att ta hand om skodonen så slipper man köpa nya varje år.

Mitt skobestånd består av:
1 par rejäla vinterkängor
1 par låga läderskor
1 par lätta sommarskor
1-2 par tossor
1-2 par finskor
2-3 par dansskor
1 par gummistövlar

Den uppsättningen har jag mer eller mindre kört med de senaste 10-15 åren och det är precis vad jag behöver, varken mer eller mindre. Eventuellt kunde samlingen ännu kompletteras med ett par slasktåliga stövletter om jag får syn på ett perfekt par, men i stort sett är jag nöjd. Tänk om jag kunde få lika bra koll på resten av garderoben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar