söndag 22 april 2018

Raketvår

Min telefon (eller rättare sagt Blogger-appen i min telefon) har i två dagar utan framgång försökt publicera ett inlägg om brännässlor. Kanske den dyker upp ännu, med vidhängande bild. Hur som helst: I förrgår plockade jag vårens första skörd av brännäslor och kirskål, det var vårens första riktigt varma dag och de hade precis kommit upp. Igår och idag har jag ätit ogärssoppa till lunch, något jag kan rekommendera.

Och vidare: det finns, tro det eller ej, vitsippor! Jag hade inte väntat dem på ett par veckor ännu och kan inte minnas att jag någonsin tidigare sett dem blomma medan det ännu finns snö på marken och is i vikarna. Men nu gör de det. För bara två veckor sedan var marken täckt av ett tjockt snötäcke, men det var då det. Nu kommer våren med raketfart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar