söndag 19 juli 2015

Ett veckoslut i juli

Nu har jag äntligen skurat mina mattor. Det har varit brist på bra mattskurningsväder den här sommaren och egentligen är det inte optimalt nu heller, men de behövde verkligen tvättas. Det var första gången jag tvättade på mattvättningsstället här i stan, och det tog en stund att komma underfund med hur man skulle bete sig med alla kranar för att få mattorna ordentligt genomblötta och inte bara mig själv. Men skurade blev de alltså och nu är det bara att hålla tummarna för att de torkar också.


Annat jag gjort det här veckoslutet: i fredags var jag på Rasecon-träff tillsammans med min sambo, för att se vad det finns för andra fantastikfans i stan. Vi har tänkt fara många gånger men av olika orsaker har det inte blivit av. Nu råkade det sig lyckligtvis så att det var ganska många andra som fått samma goda idé så det var ett riktigt stort gäng som samlades på Serendipity, bekanta och obekanta, och diskussionerna blev livliga. Säkert far vi flera gånger, det här verkar bra.

På lördagen vaknade jag, konstaterade att det kommer att vara soligt halva dagen och gick ut på en långpromenad. Efter maten satte jag mig i soffan med en bok, somnade och vaknade inte mera ordentligt den dagen. Tydligen var jag mycket trött, det är ju bra att kroppen säger till.

Nu skulle jag kunna slappa resten av den här dagen också om det inte var för det här eländiga bröllopsplanerandet som ständigt hänger över oss.  Men det ska väl nog bli värt allt besvär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar