tisdag 10 mars 2015

Titta, den lever!

Här spirar våren för fullt! Åtminstone gjorde den det på vår balkong i går, i dag är det åter regn och blåst för hela slanten. Jag har ingenting emot vinter, men den här mellanårstiden som varken är vinter eller vår är lite tråkig.


Jag ser fram emot lite ordentlig sol och värme inom en inte allt för avlägsen framtid, även om jag förr eller senare brukar börja klaga på värmen sen. Just nu går jag på ljusbehandling för mina hudproblem och efter två tredjedelar av behandlingsgångerna vågar jag vara försiktigt optimistisk, men för att effekten ska hålla i sig en längre tid krävs det lite riktig sol i något skede också. Annars får man börja om på nytt i höst och i så fall är det frågan om ifall det är värt pengarna.

Stressfri bröllopsplanering

Och så planerar jag bröllop. Eftersom jag är den jag är gör jag det med hjälp av diverse böcker. Största behållningen av den strategin är att jag får en lång lista med saker som jag ska fixa och kolla, sådant som ingen av oss annars hade tänkt på. Som hur man ska göra med pass när man reser utomlands ett par dagar efter att man bytt namn. Det är ju ett litet problem, men antagligen finns det en etablerad lösning, jag är ju inte den första som hittar på att göra så.

Men det mesta i de där böckerna är det bara att hoppa över, de utgår liksom från att man har en budget som är minst fem gånger större än vår, bor i en storstad och drömmer om Den Perfekta Dagen. Det tar jag ingen stress av. Vi ska bara få det här överstökat så att vi får vara gifta sen, och försöker få en någorlunda trevlig och minnesvärd upplevelse för oss och våra gäster. Det ska vi nog klara, med lite hjälp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar