torsdag 19 mars 2015

Det är mycket nu

Jag är nu en gång för alla sådan, att jag fungerar bäst då vardagen lunkar på i jämn och förutsägbar takt. Strukturer och rutiner. Den ena arbetsdagen är den andra lik med lämpliga variationer, och man kan ta itu med uppgifterna en i taget. Just nu är det inte så.

Den här veckan och de sex följande har jag sammanlagt 21 vanliga arbetsdagar, i stället för lite på 30 som skulle vara det normala. Sju dagar är jag ledig och sex dagar på möten, kurser och verkstäder. Utan de extra lediga dagarna skulle jag aldrig orka, men tack och lov kommer påsken och vintersemestern så här lämpligt.

Nu gäller det bara att komma ihåg, att jag inte ska försöka få lika mycket arbete gjort de här sju veckorna som under sju normala veckor. Och att andas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar