måndag 13 januari 2014

Tant-jumpa

Jag är inget vidare på att hålla igång en träningsrutin, vare sig jag gör övningar hemma eller i någon grupp. Det blir lätt så att jag missar någon gång för att jag är för trött, sedan missar jag nästa för att jag verkligen inte kan komma och missar jag ännu en så täcks jag inte dyka upp mera. Nåja, jag är väl inte den enda.

Nu gör jag ett nytt försök, den här gången med traditionell tant-jumpa med påföljande djupstretchning och avslappning. Första gången kändes bra: lagom utmanande, lagom svettigt, lagom trött efteråt. Jag klarade (nästan) alla rörelser, eller åtminstone största delen. Och det fina är ju att man vet att man blir bättre sen.

Min huvudvärk blev dock inte botad, men antagligen försvinner den snabbare än vad den annars hade gjort. Den brukar sitta i ett par dagar minst när den väl kommer. Och jag vet att jag skulle slippa det här om jag bara gjorde mina övningar och höll axlarna mjuka, men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar