tisdag 11 juni 2013

Semesterbubblan

Jag ignorerar världen ett tag och hoppas att den inte tar illa upp. Det är skönt att ha semester och bara låta dagarna rinna bort. Ha möjlighet att umgås ordentligt med människor man tycker om. Inte planera så mycket.

På veckoslutet var jag på folkdansstämma i Pargas, och eftersom jag inte dansat aktivt på ett par år hade jag ingen särskild roll och det var nog lika så bra. Märkte nog att jag inte är helt frisk när jag inte riktigt orkade engagera mig i någonting och måste gå och lägga mig just när det roligaste började (eftersom jag var för trött för att komma ihåg hur man öppnar en dörr, t.ex.)

Men det sorgligaste var nog att jag inte klarade av att ha roligt, jag menar om inte ens en stämma kan få mig på gott humör mer än korta stunder så är något allvarligt fel.

Med det sagt, det var förstås väldigt trevligt att träffa gamla vänner som jag nog saknar ibland. Skönt att vara på stämma och bara vara, på egna villkor, utan så mycket ansvar. Passa på att njuta av det, för månne jag inte tar en mer aktiv roll igen i något skede.

Efter stämman hängde jag kvar i Åbo, och här är jag fortfarande på obestämd tid. Det är som sagt trevligt med semester.

Nu ska jag återgå till att ignorera världen utanför min semesterbubbla.

1 kommentar:

  1. Jag tycker du var emd alldeles tillräckligt för att göra oss glada i alla fall. Så det så. Och inte tror jag vi tänker låta dig "försvinna" nå mer än såhär inte ;-)

    SvaraRadera