torsdag 13 juni 2013

Mellanlandning

Mellanlandar i Lilla Staden för att byka, och för att städa och fixa (en del av) det där jag inte orkade städa och fixa tidigare. Det är skönt att vara ensam hemma en dag häremellan, så att jag hinner börja sakna sällskap också.


Det blir ofta så, när jag är på stämma eller veckoslutskurs eller liknande, där man tillbringar mer eller mindre varje vaken stund tillsammans med hel-, halv- och obekantingar, att jag har ett stort behov att total ensamhet efteråt. Nu var jag några dagar hos min pojkvän och det var förstås trevligt, men sådär när vi inte träffas så ofta som jag egentligen skulle vilja så vill jag ju helst vara med honom hela tiden då och inte smyga undan med en bok även om det också händer.

Nu däremot, när jag är ensam hemma, kan jag med gott samvete ägna hela min uppmärksamhet åt mitt hushåll och åt Harry Potter. Det var det här med omläsningar: när första kapitlet heter "Dudley Demented" vet jag precis vad som kommer att hända, och ser fram emot att läsa det igen.

1 kommentar:

  1. Ensamtid skulle jag nog egentligen behöva just nu. Samtidigt VÅGAR jag inte ge mig någon alls för jag vet att jag behöver i alla fall ett par dagar för att hinna landa i det och ha nytta av det och just nu finns den tiden inte :/ Dessutom törs jag inte ens riktigt tänka på att jag kanske skulle hinna tänka

    SvaraRadera