fredag 14 juni 2013

Jahas.

Ja då var den här, som ett brev på posten*: Stora Semesterdeppen. Just när jag är ensam hemma förstås, fast jag blivit varnad för just det.

Igår var allt så bra, jag bykade, städade och grejade, sprang en runda och pysslade om mig själv lite.

Idag är allt sju gånger svårare, allt går fel och allt smakar blä, oredan smyger sig in på nytt och någon vettig mat lyckas jag inte få i mig.

Hur kan det vara så? Hur kan det som var enkelt och naturligt igår vara jättesvårt idag? Märkunderligt.

Dock finns det ljuspunkter:
  • Imorgon är jag inte ensam mera.
  • Pappa var hit med badrumshyllor, så nu har jag vettigare förvaring där. Vettig förvaring är viktigt.
  • Det sista man ska göra när man är på dåligt humör är väl att ge sig på att baka, men nu har jag i alla fall en omgång mycket märkliga morotssemlor i ugnen.

*)Det vill säga aningen försenad,  på grund av diverse aktiviteter första veckan.

1 kommentar:

  1. <3 Jag vet inte, men jag brukar tycka baka är ganska bra ibland även då när det verkar som fel projekt... (kram)

    SvaraRadera