tisdag 9 april 2013

Vårvintertrött

Nu börjar bli grundligt trött på det här, inte bara på snön och de kalla morgnarna, utan på vinterkläderna. Att fortfarande gå med samma fåtal plagg som jag cirkulerat många varv det senaste halvåret, samma tjocka rock och samma tunga vinterskor som läcker i tån och vars snören gått av på tre ställen. Det skulle vara på tiden att få byta till något lättare, gladare, elegantare. Men nej, inte riktigt ännu.

Fast jag ska inte bara klaga, jag har varit ut och gå solen i dag och det var fint. Igår kväll när vi stängde bibban och gick hem efter åtta var det fortfarande alldeles ljust, och snöade. Det var mest bisarrt.

Som tröst åt mig själv och som belöning för att jag varit allmänt duktig (man kan behöva sådana belöningar ibland) har jag idag lånat följande Harry Potter-bok, "The Goblet of Fire". Var ett tag sedan jag läste den senaste, det blev lite för mycket i mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar