måndag 29 april 2013

Upptäckter i skogen

Tog en skogspromenad och märkte att ett och annat ändrats sen jag var liten.



Det kan vara svårt att tro när man inte sett hur här såg ut innan att det här är en estetisk förbättring (på lite längre sikt). Förr var här mörk granskog med nästan ingen undervegetation, nu blir det ljus björkskog.


Också här växer vitsippor.
När min pappa var liten planterades den här skogen, när jag var liten kunde man ännu se över den från ett litet berg bredvid. Nu kan man se igenom den. En gång lyckades vi tappa bort oss på vägen mellan den tätare skogen i bakgrunden och platsen där jag står, det säger något om hur tätt det var, en ormbunksdjungel dessutom.
 

Det här berget var lagom stort att öva bergsklättring på för småfolk.

Utsikt från ett lite högre berg.
Den här sortens miljöer hoppas jag det aldrig blir lönsamt att avverka.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar