lördag 3 november 2012

Lördag

Den här dagen är jag rätt nöjd med, jag har fått saker gjorda. Fast först vilade jag 15 timmar, tydligen hade jag en tyngre arbetsvecka än jag förstått. Sedan hälsade jag på farmor, bytte till vinterdäck på bilen (vilket jag är särskilt nöjd med för det har jag inte gjort själv förut, men det var ju faktiskt inte särskilt svårt när pappa visade), flyttade lite saker till nya lägenheten och torkade av i klädskåpet så att jag kan börja flytta in.



Mycket är ännu på hälft och golvet har jag inte ens köpt ännu, men jag tror nog det hinner komma på plats till den egentliga flyttdagen om en vecka. Väggarna är delvis klara och sovrumsväggen ser ut som ovan. Fast bara en vägg, de övriga är typ himmelsblå. Sen ska jag ha en rund lampa, som en fullmåne. Jag tror det blir riktigt bra.

Till vardagsrummet hittade jag ingen tapet i rätt färg, men i stället hittade jag rollover-tapeter, det vill säga strukturtapeter som man ska måla över. Nu ser den ut så här, men den ska bli gul.

Det ska bli spännande att se slutresultatet, när de olika ytorna fångar ljuset på olika sätt.

I morgon ska jag tapetsera och flytta lite till. Ska försöka flytta minst en smurfbilslast (cirka fem bananlådor) om dagen hela veckan, så är det inte så mycket att ta på en gång sen. Det är för resten en bra sak med bananlådor: de ryms precis in på tvären i bakluckan på en Fiesta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar