onsdag 10 augusti 2011

Inför hösten

Är det ett tecken på ytlighet att man tycker att lite ny färg och form på kalufsen är ett bra sätt att markera nystart inför hösten? Nääh. Inte om man klipper sig två gånger om året. Och inte för att det egentligen är höst ännu, men det känns ändå lite så för att jag börjat jobba, snart börjar på mitt riktiga jobb och har fått ett litet dansprojekt att hålla i under hösten. Dessutom börjar skolorna nästa vecka, och även jag borde så småningom plocka fram studieböckerna och försöka komma ihåg hur man gjorde.


På vägen hem från frissan impulsköpte jag en orkidé, dels för att den är fin men också för att se om jag klarar av att hålla liv i den. Om det lyckas ser jag det som ett gott tecken, och om inte, ja, då skyller jag på att lägenheten är omöjlig att ha känsliga blommor i.

6 kommentarer:

  1. Hur ska vi nu veta hur du ser ur då ;) O du gör mej ju nyfiken med ditt dansprojekt som spökar lite här o där nu... Men där har du väl en sak du vet - att dansen vill du hålla liv i i någon form? :)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte gjort något drastiskt den här gången, bara finjusteringar :). Färgen var faktiskt där redan sist vi sågs.

    Dansen vill jag helt klart hålla liv i, den har blivit så stor del av mig. Projektet går ut på att jag ska börja dansa med barn i Tenala, antingen som fortlöpande verksamhet eller som kortare satsning beroende på efterfrågan. Vågar inte riktigt kalla det ett juniorfolkdanslag, även om det är dit vi siktar.

    SvaraRadera
  3. Tydligen är det mera regel än undantag att när jag tycker att ditt hår är ovanligt snyggt så tycker du att det är dags att göra något åt det. :)

    SvaraRadera
  4. Vi har väl helt enkelt olika smak :) Men det är alltså fortfarande lika långt, bara på ett lite snyggare sätt. Typ.

    SvaraRadera
  5. "Olika smak" låter så drastiskt. Säg hellre att det finns en nyansskillnad mellan våra åsikter om när ditt hår är som allra snyggast. :)

    SvaraRadera
  6. En nyansskillnad motsvarande ett halvt paket henna. Nä, det är inte så drastiskt.

    SvaraRadera