tisdag 6 februari 2018

Skärgårdsstaden

Här bor jag:

Första gången jag såg den här bilden blev jag lite paff, jag hade inte tänkt på hur mycket vatten och skärgård det faktiskt finns runt Ekenäs. Visst har jag varit ut med båt, men när man åker mellan holmarna är det som att vara inne i en labyrint och man får ingen uppfattning av helheten. 


Fotot är gammalt så bebyggelsen ser lite annorlunda ut idag, men det mesta stämmer. Höghusområdet där jag bor ser ut som en tallskog och det mörkgröna strecket som går genom staden från vänster till mitten är Åsen, som faktiskt är ganska brant fast det inte syns på ett flygfoto. Uppe på Åsen finns Gamla vattentornet, dit man kan klättra upp och titta på utsikten. Jag gör det gärna varje sommar, för att påminna mig om hur grön staden är, och hur fint det är att få bo på en sådan plats. Ja och man kan till och med bo i själva vattentornet, bara man inte har något emot att gå i trappor och inte behöver mycket utrymme. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar