onsdag 1 april 2015

Utmaningen antagen

Någonstans läste jag om en bibelläsningsutmaning och tänkte att det kan jag ju göra, några verser varje dag i ett år. Det är ju allmänbildande, om inte annat. I början gick det trögt, men nu är jag ikapp för tillfället åtminstone, så här lagom till påsk. Får lite samma känsla som när jag såg Casablanca, att "aj ja, kommer det här uttrycket också härifrån? Och det här med?" Fascinerande.

Och en helt annan sak: jag har svårt för elektroniska kalendrar (bl.a. för att det tar såå mycket längre tid att skriva in något) men har så smått börjat lära mig använda googles version, för det finns ändå fördelar. Men tydligen får man inte slarva när man fyller i vart man ska: när jag skrivit in hvc (=hälsovårdscentralen) tycker google att jag ska bege mig till Hopkinsville-Christian County Airport. Helt logiskt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar