måndag 19 augusti 2013

Ditt och datt

Det går lite si och så med min nya, hälsosamma livsstil, men jag tror att det i det stora hela går åt rätt håll. Träningen har jag slarvat med nästan varannan vecka, men när jag idag for på en länk efter en längre paus gick det mycket bättre än vanligt. Jag har inte slutat äta kakor, men jag har bytt ut flera luncher i veckan mot sallad. Det fungerar förvånansvärt bra: mot förmodan blir jag mätt och hålls mätt längre än på sämre mat.

Här borde jag kanske klargöra en sak: jag har inget behov av eller vilja att gå ner i vikt, däremot har jag stort behov av att må bättre i största allmänhet. Träning och balanserad kost är en del av vägen mot det målet.

Från det ena till det andra, tänk vad bra det är med postorder för oss som avskyr att gå i butiker. På tio minuter beställde jag alla baskläder jag kommer att behöva i höst och vinter: byxor, tröja, två jumprar (en svart och en randig), en kofta, bomullsvantar och fyra sloggi-toppar (=världens bästa underklädesplagg för små kvinnor). Eventuellt får jag ännu gå till Seppälä och fixa enfärgade toppar att ha till koftan, men annars är det klappat och klart. Ibland är livet enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar