söndag 24 februari 2019

Ett halvt kilo grönt te

Förra påsken fick jag ett halvt kilo grönt te av min svärmor, som fått det av sin svägerska, som förmodligen vunnit det på ett missionslotteri eller liknande (visst låter 1/2 kg te som något man vinner på ett missionslotteri?), men jag var den närmaste personen som faktiskt tycker om grönt te så jag fick det alltså.


Idag drack jag den sista koppen, och den var tyvärr inte lika god som den första. Men annars en bra sort med neutral smak, "Ahmad Tea" heter den. Rekommenderas åt större gäng som dricker grönt te tillsammans i stora kvantiteter.

Känner mig lite rebellisk varje gång jag dricker en kopp grönt te, eftersom en hälsovårdare jag talade med påstod att grönt te är farligt, någon hade druckit 10 koppar om dagen och fått njurproblem. Men hallå, man får säkert njurproblem av att dricka 10 koppar om dagen av lite vad som helst, så jag tänker ta det hela med en nypa salt och njuta av min enda kopp. För mycket och för lite skämmer allt.

Dock kan jag gå med på, att ett halvt kilo är för mycket, men nu är det äntligen slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar