söndag 22 juni 2014

Hälsningar från Kaoslandet

Jag har inte hört av mig på ett tag, men månne inte ni har klarat er ändå. Det har varit allt möjligt. Mest flytt. Flyttar är alltid kaotiska, men den här har varit något extra.


För det första är det inte någon "normal" flytt där person X flyttar från bostad A till bostad B, utan person X flyttar ihop med person Y i bostad B och samtidigt till arbetsbostad C tillsammans med Z. För det andra upptäcktes kort innan flytten tre(!) sorters ohyra i bostad A, som följaktligen sanerades i flera omgångar, med den påföljden att alla kärl måste diskas rena från gift och alla textilier saneras skilt genom antingen nedkylning eller upphettning. Det sista är ett projekt som fortfarande är på hälft, lyckligtvis har mina föräldrar både en rymlig frys och en bastu.

På grund av dessa komplikationer blev flytten inte så välplanerad och -förberedd som den borde ha varit, men det gick på något vis att få alla saker från A till B och vissa ännu vidare till C med farmarbil och släpkärra. Sista vändan hade vi äntligen lite tur i oturen, för jag hade glömt presenningen men det varken regnade eller blåste och bara några saker flyg av flaket.

Ja, jag vet hur man egentligen ska göra, men flyttfirmor kostar pengar som vi inte har.

Mellan varven har vi dessutom hunnit med en Sverigeresa, en studentdimission, en folkdansstämma (för min del) och två nya jobb (för den andra partens del). 

Hur som helst, sedan dess har allt gått mot det bättre. För varje vecka krymper högarna med ouppackade bananlådor och sopsäckar och igår lyckades jag återerövra sovrummet. Vardagsrummet och halva köket ser fortfarande ut som lagerlokaler, medan hallen är full av saker som är på väg någon annanstans. Ibland tycker jag inte jag gör annat än flyttar saker fram och tillbaka, men så länge varje förflyttning bidrar till minskat kaos så är det okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar