söndag 1 september 2013

Hemmahelg

Så sent som i fredags tänkte jag att jag skulle tillbringa åtminstone en del av det här veckoslutet med familjen, men sedan kände jag efter och konstaterade att det inte alls är det jag vill. Det har varit så mycket de senaste veckorna, både på jobbet och privat, att det jag verkligen behöver är lite fullkomligt oplanerad tid helt för mig själv.

Inga planer, inga måsten, inga krav. Jag gör precis vad jag vill när jag vill, och det angår ingen annan. Om jag vill ägna en dag åt klädvård och inventering av garderoben, så gör jag det. Om jag vill tillbringa följande dag i sängen med Harry Potter, så gör jag det. Om det blir för varmt i sängen och jag hellre går upp och bakar semlor, ja då gör jag det i stället. Så enkelt kan livet vara. Det är så skööönt att vara ensam ibland.

Nu ska jag smaka på nämnda semlor tillsammans med en god kopp te och nämnde trollkarlsyngling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar